In het onderwijs ligt de nadruk op presteren. Het cijfer- rapportsysteem heeft een meedogenloze consequentie: wie niet scoort, redt het niet. Veel kinderen hebben wel de capaciteiten voor een bepaald schoolniveau, maar vaak blijkt dan toch dat het niet lukt. Hoe kan dat? Ervaring leert dat kinderen niet weten hoe ze moeten leren. Zaken als spreekbeurt/werkstuk (hoe zet ik dat op?) huiswerk plannen (help, ik red het nooit), tekstbegrip (wat moet ik precies leren?), doorzettingsvermogen (ik heb toch wel genoeg geleerd) en zelfkennis (ken ik de leerstof wel echt?) zijn de basis voor goede cijfers.De Leren Leren Methode is oorspronkelijk opgezet voor schoolgaande jeugd met leerproblemen, bijvoorbeeld kinderen met dyslexie, AD(H)D en ASS, beelddenkers, en ook hoogbegaafde kinderen. Al snel werd echter duidelijk dat deze methode voor alle jeugd effectief is. Door de lesstof niet talig maar visueel te verwerken, wordt leren leuker, beter en effectiever en verbeteren de rapportcijfers. Ook de motivatie stijgt (‘Ik kan het wel!’), en juist dat is een belangrijke basis voor succes.We leren onze leerlingen onder andere een concept map maken van een tekst als voorbereiding op een toets, een presentatie, spreekbeurt, werkstuk of, tijdens coachingsgesprekken, om inzicht te krijgen in de eigen gedachten en eigen manier van leren.De Leren Leren Methode is individueel inzetbaar en kan dus op alle niveaus worden aangeboden. De speciale trainingen voor jeugd worden dan ook gevolgd door kinderen van alle leeftijden en alle niveaus. Je werkt immers vanuit je eigen talenten en met je eigen talenten. Tevens sluit deze manier van werken en leren naadloos aan bij alle methoden en wijzen van lesgeven. Het is een kort en krachtig instrument om jeugd te motiveren en succeservaringen bij het leren te laten beleven.Voor meer informatie kunt u kijken op de website van www.kindinbeeld.nl. of contact met ons opnemen voor begeleiding en/of ondersteuning.